Ontdek de CEWE acties op fotoboeken, fotoafdrukken en wenskaarten. Klik hier.

Opdrachtstatus
Dagelijks bereikbaar op:
03 302 08 02

Mijn account

Meld je aan met je inloggegevens of maak een nieuw account aan
Als je uitlogt, worden om veiligheidsredenen alle niet-opgeslagen projecten en je winkelwagen verwijderd.

Meest gestelde vragen

Selecteer een categorie:

Account

Geen probleem. Op de inlogpagina klik je op ‘Wachtwoord vergeten’. Wij sturen je wachtwoord naar het bij ons bekende e-mailadres. Let op: het wachtwoord belandt soms in je spambox. Geen mail? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Klik op “inloggen” rechtsboven om in te loggen. Met jouw e-mailadres en wachtwoord heb je toegang. Daarna kun je de gegevens in je account wijzigen.

Bestellen

Bestellen kan op meerdere manieren:

1. De CEWE Fotosoftware: onze gratis CEWE software biedt een ruime keuze aan producten en ontwerptools om je fotoproducten te bestellen. Eenvoudig foto’s uploaden en je product zelf ontwerpen. Of schakel de hulp van de creatieve fotoboek assistent in en laat een voorstel maken. Het voorstel kan natuurlijk nog worden aangepast.

2. Online editor: de meeste fotoproducten kan je eenvoudig online bestellen. Je hoeft dan geen software te installeren maar je hebt online minder ontwerpmogelijkheden.

3. App: snel en makkelijk CEWE fotoproducten bestellen met je foto’s van je smartphone of tablet? Dat kan eenvoudig via onze Kruidvat Foto app.

Als het gaat om CEWE producten dan kunnen we het voor u oplossen. Plaats de bestellingen apart en geef ons klant- en opdrachtnummers door van de verschillende bestellingen. Wij kunnen de eventuele extra kosten verrekenen. Als het gaat om een CEWE fotobestelling en een Kruidvat Merkbestelling dan is het niet mogelijk om dit in 1 bestelling te plaatsen.

Controleer of je kunt inloggen op onze website met je accountgegevens. Als dit niet lukt, klik dan op ‘wachtwoord vergeten’ en stel je wachtwoord opnieuw in. Lukt het wel op om de website in te loggen? Dan zou het kunnen zijn dat onze software om een technische reden geen verbinding maakt met Internet. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Je krijgt dan de foutmelding ‘e-mailadres/wachtwoord onjuist (error-code 2)’. Volg dan de volgende stappen:

  1. Is je computer verbonden via internet middels een Proxyserver? Zo ja, vraag dan toestemming aan de systeembeheerder om internetverbinding voor de fotosoftware mogelijk te maken of bestel via een open netwerk. Zo nee, ga verder naar stap 2.

  2. Maakt je computer gebruik van een firewall? Zo ja, voeg de fotosoftware toe als ‘Veilige software’ bij de instellingen van de firewall. Zo nee, of lost dit het probleem niet op, dan raden wij je aan om jouw fotoproduct online te ontwerpen en te bestellen.

In elke Kruidvat winkel staat een fotokiosk waarmee je met je telefoon of geheugendrager, je foto's direct kan afdrukken. Super makkelijk en direct klaar!

De opdrachtbevestiging ontvang je binnen een kwartiertje. Soms belandt deze in je spambox. Heb je na een uur nog geen opdrachtbevestiging ontvangen? Neem dan contact op met de klantenservice. Indien je geen opdrachtbevestiging in je Gmail account krijgt, controleer dan de spambox van jouw Gmail account. Hier komen onze opdrachtbevestigingen regelmatig in terecht. Is jouw opdrachtbevestiging hier ook niet in te vinden? Controleer dan de categorie ‘Updates’ in jouw Gmail account. Deze categorie vind je in één van de tabbladen boven jouw Gmail Inbox. Zie je het tabblad ‘updates’ niet staan naast de andere tabbladen Primair, Sociaal en Reclame? Dan kun je in de instellingen van jouw Gmail account het tabblad ‘updates’ zelf aanzetten en controleren op e-mails. Heb je bovenstaande gecontroleerd en geactiveerd maar nog steeds geen opdrachtbevestiging ontvangen, neem dan contact met ons op.

Nee, de korting is dan nog niet verrekend in de getoonde prijs. Op het moment dat je de kortingscode invoert wordt de promotie verwerkt. Online en in de app kun je dit doen nadat de bestelling in het winkelmandje is geplaatst. Via de software is er bij ‘Stap 3’ de optie om de kortingscode in te wisselen. Werkt de code niet of twijfel je of deze is verrekend? Neem dan contact op met de klantenservice.

Een kortingscode kan je invullen nadat je je product(en) hebt opgemaakt en in het winkelmandje hebt geplaatst. Bij een bestelling met de software voer je de kortingscode in bij stap 3, via ‘Kortingscode invoeren’ en daarna ‘Inwisselen’. Bij een bestelling op de website voer je de code in onderaan het winkelmandje en klik je vervolgens op ‘Gebruik code’.

Download de gratis Kruidvat Foto App in de Appstore (iPhone) of Google Play Store (Android). Via deze apps kan je eenvoudig een fotobestelling plaatsen vanaf jouw telefoon. Je kunt onder meer foto`s, fotoboeken, kaarten, kalenders en enkele fotocadeaus bestellen via deze app.

Bezorging

Je kan via de Belgische site alleen kiezen voor bezorgadressen in België. Wij bezorgen onze CEWE fotoproducten niet in het buitenland.

Dit is niet mogelijk. Neem contact op met onze klantenservice voor een oplossing.

Jouw bestelling wordt, zodra deze naar ons verstuurd is, direct verwerkt door een volledig geautomatiseerd systeem. Daarom kun je deze jammer genoeg niet meer wijzigen, versnellen of annuleren. Heb je toch vragen over je CEWE bestelling? Laat het ons weten. Wij kijken graag wat we voor je kunnen doen.

Ja, je kan de CEWE producten, besteld bij Kruidvat Foto, ook GRATIS laten bezorgen in de Kruidvat Winkels. Enkel voor fotobestellingen betaal je een verwerkingskost van €1.99. We houden je op hoogte van de verzending naar de winkel en als het in de winkel ligt, ontvang je een afhaalbericht van ons via e-mail. Alleen fotoproducten vanaf 30 bij 60 cm leveren we niet bij de winkel en worden thuis bezorgd. Naast afhalen in de winkel is het ook mogelijk om je CEWE fotobestelling thuis te laten bezorgen. Bij thuisbezorging ontvang je van ons een e-mail zodra jouw bestelling wordt verzonden.

Je kunt de status van je bestelling volgen door op de link te klikken in de bevestigingsmail die je kreeg na je bestelling. Je kan ook rechtstreeks naar de orderstatuspagina gaan en daar je klant- en opdrachtnummer invullen. De orderstatuspagina vind je hier.

Dat kan komen omdat je foto’s standaard worden afgedrukt volgens de beeldverhouding van de bestanden die je hebt aangeleverd. Bestanden met een beeldverhouding 3:4 resulteren bijvoorbeeld in een afdrukgrootte van 10x13cm, terwijl een bestand met verhouding 2:3 een afdruk van 10x15cm oplevert.

De beeldverhouding van je foto’s wordt bepaald door je camera en is op sommige toestellen op voorhand in te stellen.

Betalen

Betalen kan op verschillende manieren. Je kan betalen via Bancontact, Paypal, Maestro, Sofort, Visa, MasterCard of American Express. Bovendien kun je als je inlogt op je account, onder 'Mijn bestellingen' al je opdrachten en de daarbij behorende facturen (via het PDF-icoon) terug vinden. Het is niet mogelijk om in de winkel je opdracht te betalen.

Wanneer je het fotoproduct in de winkel afhaalt is dat gratis en betaal je geen bezorg- of verwerkingskosten, m.u.v. van je fotobestellingen. Hiervoor betaal je een verwerkingskost van €1.99.

Je ontvangt van ons altijd een overzicht per e-mail van je bestellingen.

Fotoboeken

Je hebt minimaal 26 pagina’s in een fotoboek. Je kunt per setje van 4 pagina’s het aantal vermeerderen door op het + tekentje te klikken onderaan de pagina. Heb je meer dan 26 pagina’s dan kun je ook per setje van 4 pagina’s het aantal verminderen. Klik dan op het – tekentje. Bij alle fotoboeken vind je per boek alle informatie die je nodig hebt om de juiste keuze te maken.

  • Via de software: Open jouw fotoboek en klik rechts onderin op 'productdetails wijzigen'. Klik op ‘type boek wijzigen’ en kies het gewenste formaat. Je fotoboek wordt dan aanpast naar het formaat van jouw keuze. Het is niet mogelijk om een vierkant fotoboek (bijvoorbeeld Medium) om te zetten naar een langwerpig fotoboek (bijvoorbeeld Large).

  • Via de website: Open jouw fotoboek en klik links bovenaan op de website op ‘terug’. Je komt nu in het selectiemenu van jouw fotoboek. Wijzig het papier, de kaft of het formaat van jouw fotoboek en klik op nu maken. Het boek wordt nu geopend met de gekozen wijzigingen.

  • Via de App: Bij de App kies je in het paginaoverzicht voor het tandwieltje links bovenin je scherm. Kies vervolgens voor papier, kaft of formaat en maak je keuze.

Wil je een groter formaat fotoboek omzetten naar een kleiner formaat? Let dan op het aantal pagina’s. Het maximum aantal pagina’s is verschillend per boek en papiersoort. Staat het formaat er niet tussen? Verwijder dan een aantal pagina’s en probeer het opnieuw.

Je kan je pagina’s verplaatsen in de het pagina-overzicht onderaan de editor. Zo kan je nieuwe lege pagina’s, die automatisch achteraan worden toegevoegd, verplaatsen naar een gewenste plek.

Het maximale aantal pagina’s is afhankelijk van het type boek. Het Dit varieert van 50 t/m maximaal 202 pagina’s per boek. Bij al onze fotoboeken vind je alle benodigde informatie over papiersoort, afmetingen en maximale aantal pagina’s.

Sleep de video in je CEWE FOTOBOEK net zoals je dat met foto’s doet. Kies uit 2 opties:

  • Voeg enkel de titel van je video toe.

  • Voeg een foto-filmstrip met beelden uit je video toe. Plaats de QR-code waar je wil in het boek. Wanneer je fotoboek klaar is en geleverd dan kun je deze bekijken. Scan dan de code met je smartphone of tablet en bekijk de video. Hiervoor heb je een QR-code lezer App nodig. Die installeer je gratis op je toestel via de App store of Google Play Store.

Na ontvangst

Wat jammer dat je CEWE fotoproduct niet perfect is afgeleverd. Neem snel contact op met onze klantenservice zodat we je gelijk een oplossing kunnen aanbieden.

Natuurlijk wil CEWE dat jij blij wordt van je fotoproduct. Wij lossen het daarom graag voor je op. Neem direct contact met ons op. We zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 21:00 uur. Op zaterdag en zondag staan we voor je klaar van 10:00 tot 18:00 uur. Mailen mag ook via klantenservice@kruidvat.cewe.be Vermeld in het onderwerp je klant- en opdrachtnummer. Wil je liever met ons chatten? Via de chat zijn wij maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur bereikbaar.

Foto's

Je foto’s worden standaard afgedrukt volgens de beeldverhouding van je fotobestanden. De afdrukgrootte kies je op basis van de kortste zijde. De formaten waaruit je kan kiezen noemen we ‘Series’. Ga je bijvoorbeeld voor de ‘10-serie’, dan hebben je afdrukken een korte zijde van 10 cm. Lever je een fotobestand aan met beeldverhouding 3:4, dan wordt je afdruk 10x13 cm groot. Bij een fotobestand met beeldverhouding 2:3 zal je afdruk 10x15 cm groot zijn. Je kunt bijvoorbeeld kiezen uit de 9-serie, 10-serie,11-serie en 13-serie; dat zijn dus de kortste kanten van je afgedrukte foto's.

Fotoverhouding

Zowel staande als liggende foto’s worden in de lengte afgedrukt. Staande foto’s worden dus gedraaid bij het afdrukken. Zo is de lengte van de kortste zijde altijd gelijk. Dat komt omdat alle foto’s op één lange rol papier worden afgedrukt, waarna ze van elkaar worden gesneden.

"Tip: Bij veel camera’s kan je beeldverhouding vooraf instellen."

Wil je liever al je foto’s in exact hetzelfde afdrukformaat (bijv. 10x15 cm, 11x17 cm of 13x18 cm)? Kies dan in de bestelsoftware voor de optie “Klassieke fotoverhouding” of op de website voor "Vast formaat". Indien nodig worden je foto’s dan bijgesneden tot een 2:3 verhouding, zodat alle afdrukken exact even groot zijn. Let wel: indien je bestanden een andere verhouding hebben (zoals 4:3), zullen de zijkanten van de foto wegvallen om te passen binnen de 2:3 verhouding. De software toont je in het rood welke delen van je foto zullen wegvallen.

Video fotoverhoudingen

In de fotowereld worden bijna overal afgeronde maten gehanteerd, omdat de standaard afmetingen van foto’s oorspronkelijk in Engelse maten werden uitgedrukt. De gebruikelijke 10x15 die wij kennen is in werkelijkheid 10,2 x 15,2 cm groot, wat overeenkomt met 4 x 6 Inch. Voor de gemakkelijkheid wordt echter over een “10 bij 15” gesproken.

Je kunt je digitale foto's laten afdrukken op twee soorten fotopapier.

Als eerste is er het ‘Standaard’ kwaliteitspapier. Een goede fotokwaliteit voor een lage prijs. Je hebt keus uit 5 verschillende formaten en kunt er zelfs voor kiezen om alle foto's een leuke gekleurde rand te geven.

Of kies voor extra kwaliteit en laat je foto's afdrukken op ‘Premium’ fotopapier. Premium papier afdrukken staan voor de beste fotokwaliteit, de meest briljante kleuren, langste levensduur en lichtechte afdrukken. Bij onze premium foto's kan je kiezen voor glanzend of mat papier.

Blijft onze website hangen als je een foto wilt vergroten? Ververs dan de webpagina door de toetsencombinatie Ctrl-R (Windows) of Command-R (Mac) te gebruiken of te drukken op de ‘Vernieuwen’-knop (Refresh) van je internetbrowser. Probeer het hierna nogmaals.

Je foto’s worden afgedrukt volgens de beeldverhouding van het originele bestand, maar je houdt best rekening met de maximale beeldverhouding per formaat. Je kan panorama-foto’s afdrukken tot een maximale lengte/breedte-verhouding van 9:16 voor de 9-serie (kortste zijde is 9 cm) en de 10-serie (kortste zijde is 10 cm breed). Voor de andere afdrukformaten geldt een maximale lengte/breedte-verhouding van 3:5.

Overzicht minimale en maximale beeldverhouding per formaat

9 serie: min. 9 x 9 cm tot max. 9 x 16 cm (maximale beeldverhouding is 9:16)

10 serie: min. 10 x 10 cm tot max. 10 x 18 cm (maximale beeldverhouding is 9:16)

11 serie: min. 11 x 11 cm tot max. 11 x 19 cm (maximale beeldverhouding is 3:5)

13 serie: min. 13 x 13 cm tot max. 13 x 19 cm (maximale beeldverhouding is 2:3)

Kies de foto die je op meerdere formaten wilt afdrukken en upload deze. Het afdrukformaat van de geüploade foto kun je dan aanpassen naar het 1e gewenste formaat, bijvoorbeeld de 10-serie. Daarna klik je onder de foto op de tekst 'Dupliceren', je kunt de foto dan nog een keer gebruiken. Van deze 2e foto kun je het formaat weer aanpassen door op 'Bewerken' te klikken. Een foto kun je ook weer eenvoudig uit de editor verwijderen door linksboven de foto op het prullenbakje te klikken.

Overige vragen

Met een CEWE fotoproduct heb je kwaliteit in handen. Toch niet tevreden? Dan lossen we dit graag voor je op. Neem hiervoor binnen 30 dagen na aankoop van uw CEWE fotoproduct contact met ons op.

Wij ondersteunen de volgende bestandstypen:

JPEG (.jpg), PNG (.png), BMP (.bmp), GIFF (.gif), TIFF (*.tif)

De bestandtypen JPG en PNG zijn de meest gebruikte. Bestandstypen die niet worden ondersteund zullen of niet worden weergegeven of een defect afbeelding laten zien.

Een kleurprofiel is een reeks kleuren die kan worden weergegeven door een beeld dat media geeft. Afhankelijk van de software-instellingen en de hardware die je gebruikt, kunnen kleurprofielen variëren. De kleuren die worden gebruikt door de meeste digitale camera's worden aangepast aan de sRGB-kleurruimte, omdat dit het kleurprofiel dat is vastgesteld als de wereldwijde standaard voor schermweergave.

Om aan de eisen van zoveel mogelijk klanten te voldoen, baseren we onze productie op sRGB-kleuren die vervolgens met behulp van ICC-profielen worden omgezet in de uitvoersystemen. Voor digitale printprocessen converteren wij de sRGB-kleuren naar het CMYK-kleurprofiel kort voor het afdrukken. Alle softwareversies 4.6.1 of nieuwer maken ingesloten RGB-ICC-profielen mogelijk.

Afbeeldingen in AdobeRGB-, ECI-RGB- of ProPhotoRGB-kleurenruimte worden in deze softwareversies correct geïnterpreteerd. Als je ons je afbeeldingen in een andere kleurenruimte stuurt, raden we je aan de volgende stappen te nemen om te zorgen voor de optimale kleurresultaten: converteer je afbeeldingen naar sRGB (ga bijvoorbeeld in Adobe Photoshop naar "Bewerken" en vervolgens naar "profiel toewijzen"). Als dit klopt kun je je afbeelding toevoegen aan je product.

De kleuren kunnen variëren, zelfs als er een professioneel kleurenbeheer aanwezig is, kunnen er verschillen ontstaan tussen de monitorkleuren wat een lichtgevend medium is en de uitvoerkleuren wat een reflecterend medium is. Dit kan niet 100% worden vermeden. Andere factoren, zoals de lichtsituatie van de omgeving, beïnvloeden ook de afbeeldingen.

De kleurenruimte van je scherm is groter dan de kleurenruimte van printers. De mogelijkheid om precies af te drukken wat je op je scherm ziet, is daarom beperkt. Bovendien kunnen onjuiste instellingen en technisch ontoereikende schermen tot kleurafwijkingen leiden. Het omgevingslicht beïnvloedt ook de kleurperceptie. Dus verschillen tussen je schermweergave en de afgedrukte kleur zijn tot op zekere hoogte normaal.

Als je je scherminstellingen als volgt aanpast, krijgt je het beste resultaten: - Kleurtemperatuur: 6500 Kelvin - Gamma: 2,2 - Verlichting: ca. 120-160 cd / m² (ook afhankelijk van omgevingslicht). 160cd / m² komt overeen met een verlichtingsniveau van 500lx.

We raden je aan voor de juiste instellingen voor contrast en helderheid de volgende afbeelding te gebruiken. Open de afbeelding van de link in een fotobewerkingssoftware of je software en maximaliseer het scherm.

Met je beeldscherm kun je de instellingen van de kleurtemperatuur, het contrast en de helderheid wijzigen. Die instellingen zijn onafhankelijk van uw computer. - Stel de kleurtemperatuur in op 6000 - 6500 Kelvin - Maximaliseer je contrast - Verlaag nu de helderheid totdat de donkere Q (linkerkant van de afbeelding) nauwelijks zichtbaar is. Ook zou het licht Q (rechterkant van de afbeelding) nauwelijks zichtbaar moeten zijn.

Als je een meetapparaat (spectrale fotometer) en de respectieve monitorcalibratiesoftware hebt, kun je ook de instructies in de software volgen.